onsdag 2 juli 2014

Power Big Meet 2014 startar i morgon.

I morgon torsdag klockan 11:00 drar Power Big Meet 2014 igång ute på Johannisbergs flygfält i Västerås.
Det allra första Power Meet gick av stapeln i Anderstorp 1978 och 1984 hölls det i Västerås för första gången och i år blir det alltså 30e gången som det är Power Big Meet i Västerås.

1985 var jag på Power Meet i Västerås för första gången, 1986 var det i Kinnekulle och då missade jag det men när Power Meet återvände till Västerås 1987 så var jag där igen och jag har missat ett enda Power Big Meet (2013) sedan dess.

Nu är i alla fall kamerans objektiv nyputsat, kamerabatterierna nyladdade, minneskorten rensade, Chevan tankad och ölen inköpta och i morgon bitti bär det iväg mot Västerås och och det 37e Power Big Meet, och för mig så blir det 28e gången som jag deltar.

För mera info om årets Power Big Meet, klicka in dig här: Power Big Meet
Och Västerås tidningen VLT har en Power Meet specialsida som finns här: VLT Power Meet

Den allra första bilden jag tog på Power Big Meet 1985.
Det blev förresten den enda bilden jag tog det året,  jag blev så överväldigad
av alla fina bilar att jag inte tog några fler kort.
Dodge 59or på Power Big Meet 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar